Forældrebestyrelsen

I kan som forældre være med til at præge jeres barns hverdag ved at være med i vores forældrebestyrelse. Vi har valg til forældrebestyrelsen på vores forældremøde i slut oktober/start november. På Sporets forældrebestyrelse består af 6-7 forældrerepræsentanter, 1-2 forældresuppleanter, 2 personalemedlemmer, 1 personalesuppleant. Lederen deltager som sekretær samt souschefen, begge er dog uden stemmeret. Vi opfordrer til, at der er forældre repræsenteret i bestyrelsen fra alle 3 afdelinger, men som forældrerepræsentanter repræsenterer man hele På Sporet og ikke kun den afdeling man selv har barn i.
Forældrebestyrelsen fungerer efter kommunens gældende regler for forældrebestyrelses arbejde og alle forældre i forældrebestyrelsen har tavshedspligt. Forældrebestyrelsen skal holde sig orienteret om, hvad der rører sig i På Sporet, skabe kontakt til de andre forældre og evt. tage emner op på opfordring fra andre forældre.
Blandt forældrebestyrelsens forældrerepræsentanter vælges en repræsentant til dialogmøder som er et forum, hvor forældre, politikere og Dagtilbudsafdelingen er i dialog med hinanden om aktuelle spørgsmål.
Der vil være 4-5 forældrebestyrelsesmøder om året samt et forældremøde. Referater og dagsordener kan ses på vores hjemmeside.