Sygdom

Alle kan desværre ind imellem blive syge og det tager vi hånd om på bedste vis. Vi er altid opmærksomme på børnenes trivsel og reagerer, hvis vi oplever et barn ikke har det godt. Vi følger Sundhedsstyrelsens vejledning om smitsomme sygdomme hos børn. Denne vejlednings overordnende formål er at begrænse udbredelsen af smitsomme sygdomme i daginstitutioner. Syge børn må ikke komme i daginstitution. Barnet er rask når barnet ikke smitter mere og kan deltage i de aktiviteter det plejer uden at kræve særlig pasning. Vi må som udgangspunkt ikke give børn medicin, men der kan være særlige situationer hvor vi laver en aftale med jer og jeres læge, f.eks. omkring astma medicin.
Vi forventer at I giver os besked når jeres barn er syg i forhold til den daglige planlægning og hvis de har en smitsom sygdom, så vi kan holde øje med lignende symptomer hos de andre børn.
Hvis jeres barn bliver syg mens barnet er i På Sporet vil vi ringe til jer så I kan hente jeres barn. Vi vil også ringe, hvis jeres barn kommer til skade så vi kan aftale, hvad der skal ske. Hvis jeres barn kommer så alvorligt til skade, at barnet skal med en ambulance og det ikke kan vente til I selv kommer vil vi tage med barnet og mødes med jer på det hospital barnet bliver bragt til.

hvornaar-er-mit-barn-rask-syg_0.pdf

Shape Created with Sketch.

smitsommesygdvejledn2013-1_0.pdf

Shape Created with Sketch.