Eksterne samarbejdspartnere

Vi samarbejder med Albertslund Kommunes psykologer, sprogpædagoger, høre -og tale konsulenter, pædagogiske vejledere, sundhedsplejersker, fysioterapeuter, skoler m.m. Henvendelse til de eksterne samarbejdspartnere kan ske fra personalet i samarbejde med forældre eller forældrene kan selv henvende sig.

Vi samarbejder med en af Albertslund Kommunens sprogpædagoger om at sprogvurdere børnene når de er 3 år og i efteråret inden de skal starte i skole. Det gør vi for at kunne støtte børnene i deres sproglige udvikling og igangsætte særlige forløb hvis der er behov for dette.

Vi samarbejder med PPR  blandt andet igennem konsultative forløb hvor vi kan få sparring på vores pædagogiske arbejde både med enkelte børn eller børnegrupper.

Vi er aktivt deltagende i Albertslund Kommunes overgangsnetværk som samarbejder arbejder med overgang mellem Børnehave og SFO/skole. Vi er med til at arrangere og deltage i forskellige aktiviteter som er med til at lette denne overgang, skabe relationer på tværs af Børnegrupper og øge kendskabet til SFO/skole.

Som offentlig ansatte har vi skærpet underretnings pligt som betyder, at vi har en særlig pligt til at underrette kommunen hvis vi får kendskab til at et barns udvikling eller trivsel er i fare.